İş hayatındaki ekonomik koşullar ağırlaşsa da performansı artırmak için İK profesyonellerinin yapabileceği şeyler var. İşte www.buzzle.com’dan derlediğimiz öneriler...
Belgeleme ve politika belirlemenin önemi: İnsan kaynakları uzmanları için en önemli görevlerinin başında; belirli politikaların belirlenmesi ve işle ilgili belgelerin sürekli olarak takip edilmesi geliyor. Bir İK’cının bunu her departman için yapması, tüm departmanların gelişmesi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olması demektir. Değişen ve sürekli değişen teknolojiyi kullanarak ve IT departmanıyla yapacağınız işbirliğiyle bunu daha basit hale getirebilirsiniz. Örnek olarak internette sosyal ağları kullanarak, çalışanlarınız belirlediğiniz iş politikaları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
Referansları daha çok inceleyin: Aradığınız pozisyon için aday ararken, genellikle özgeçmiş üzerinden değerlendirme yapılır. Adayın okuluna ve nerede çalıştığı en sıklıkla bakılan detaylardır. Ama daha nitelikli adaylarla bir arada çalışmak için referansları daha sık incelemek ve bu konuda iş takibi, sizin için daha faydalı olabilir. Referansları incelemek, sonrasında adayla ilgili herhangi bir sorun yaşamaktan daha iyidir.
Aktif kayıt programı dönemi: İşe yeni başlayan çalışanlar hakkındaki izlenim her zaman önemlidir. Özellikle bazı durumlarda, herhangi bir çalışanın sizde bıraktığı ilk izlenim son izlenim de olabilir. Bunun için iyi bir kayıt programı yazılımı kullanabilir ve gerekli bilgilere bu sayede istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Elinizde bulundurduğunuz bu bilgileri daha sonraki zamanlarda yeni başlayacak çalışanlarla da paylaşabilirsiniz.
Motivasyon: İK departmanınınbir rolü de çalışanların nasıl teşvik edildiğinin ve işteki motivasyon faaliyetlerinin bir şema halinde çalışanlarla paylaşılmasıdır. Bu, hem çalışanları daha çok motive eder, kendi değerlerini gösterir; hem de performanslarının nasıl daha geliştireceklerini düşünmelerini sağlar. Çalışanlarınızla şema olarak hazırladığınız bilgileri paylaşın. Bu sayede sizinle daha uzun süre çalışmayı düşünmelerine neden olabilirsiniz.
Kıyıda köşede kalmış işler: İş dünyasındaki yoğunluk ve rekabet bazı anlarda ne iş yaptığınızı unutturabilir. Belli başlı görevleriniz dışında kalan ama yine de sizin için önemli olan işleri bir düşünün. Farkındalık yaratmak ve verim artırmak için ne yapabilirsiniz? Mesela, İK’cılar hangi sektörde faaliyet gösteriyorlarsa, o pazar hakkında bilgileri günceller veyahut staj dönemindeki aktiviteleri de geliştirmekle sorumludurlar. Bu görevlerinizi de iş planınıza alın; sıklıkla almıyorsanız da yapılacak listenizde bu şıklarda yer alsın.
Doğru tahmin: Bazı şirketler iş dünyasına dair belli başlı tahminler için rastgele cümleler veya çıkarımlar yapabiliyor. Bu, büyük bir hata çünkü tahmin yürütme ve değerlendirmelerde sadece şirketlerin tutumuna yer vermek çok doğru bir yol değildir. Bunun yerine çalışanların da yorumlarına da yer vererek onların düşünce ve konu değerlendirmelerinden yararlanmak yol gösterici olabilir.
Siz de eğitimlere katılın: İnsan Kaynakları departmanlarının bir özelliği de eğitim programları hazırlamaktır. Sürekli olarak hangi eğitime kimlerin gideceğini saptamak, hangi pozisyon için ne tür eğitimlerin alınması hakkında karar veren merci, İK departmanlarıdır. Çok yoğun olabilirsiniz ama yine de kendiniz için bir şeyler yapabilirsiniz. Bunun da en iyi yolu, kriz dönemlerinde kendinize vakit ayırmaktan geçiyor. Bir eğitim listesi de kendiniz için yapın; inanın kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder